Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAu, Kathryn Hu-Pei; Mason, Jane M.
TitelCultural Congruence in Classroom Participation Structures: Achieving a Balance of Rights.
QuelleIn: Discourse Processes, 6 (1983) 2, S.145-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Techniques; Comparative Analysis; Cultural Differences; Discourse Analysis; Interaction; Language Research; Primary Education; Prior Learning; Schemata (Cognition); Student Teacher Relationship; Teacher Role
AbstractCompares interactional rules in the lessons of a teacher who taught in a culturally congruent way and one who did not. Concludes that control over topic of discussion was maintained only by the teacher who used culturally congruent interactional patterns, and that the lessons of the other teacher were frequently sidetracked because of conflicts over interactional rules. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: